Så här inför du Anmälningskanalen
- Boka en presentation av tjänsten eller läs mer om anmälningskanalen i våra infosnuttar.
- Beställ anmälningskanalen med beställningsblanketten på den här sidan eller genom att kontakta vår nyckelkundschef.
- Vi bokar in två workshoppar online med dig.
1: Vi går igenom kanalens egenskaper och de företagsspecifika inställningarna tillsammans med dig.
2: Vi presenterar en färdig kanal och utbildar de personer som tar emot anmälningar i ditt företag. - Du kan få kanalen redo för användning inom den tidsram du önskar.
Planera, dokumentera och kommunicera
Planera och anteckna lämpliga processer för behandling, arkivering och rapportering i ditt företag.
Gör den konsekvensbedömning som krävs enligt GDPR och upprätta en dataskyddsbeskrivning för användare när det gäller behandling av anmälningar.
När anmälningskanalen har införts ska du kommunicera den till personal och intressenter och regelbundet påminna dem om att kanalen finns.