Onnittelut edelläkävijyydestä

Tutkimusten mukaan kestävään liiketoimintaan panostavat yritykset saavat kilpailijoihinsa nähden 5–15 vuoden etumatkan. Ilmoituskanava on osa yrityksen vastuullista toimintaa, jota niin henkilöstö, asiakkaat kuin sidosryhmätkin edellyttävät ja arvostavat.

Nyt ilmoittajien suojelua koskevan lain tultua voimaan on yli 50 työntekijän organisaatioilla myös velvollisuus tarjota kanava työnsä yhteydessä väärinkäytöksiä havainneille tai epäilleille henkilöille.

Miten teillä viestitään ilmoituskanavasta ja sen käytöstä? Tutustu Vasikointia vai välittämistä -selvitykseen tästä, ja saat tietoa suomalaisyritysten käyttämistä ilmoituskanavista.

 

Haluatko tutustua Keskuskauppakamarin tarjoamaan Ilmoituskanava-palveluun? Palvelun avulla organisaatiosi tarjoaa ilmoittajille anonyymin ja luotettavan väylän kertoa väärinkäytöksistä ja epäeettisestä toiminnasta varhaisessa vaiheessa. Voit varata maksuttoman etäpalaveriajan asiantuntijoiltamme:

Mirva Monti
Avainasiakaspäällikkö
044 525 8050; mirva.monti@chamber.fi
Varaa henkilökohtainen etäpalaveri tästä linkistä

Tomi Mäkinen
Avainasiakaspäällikkö
050 346 3300; tomi.makinen@chamber.fi
Varaa henkilökohtainen etäpalaveri tästä linkistä